Kinderoefentherapie

Extra handen in de klas zijn bij veel leerkrachten welkom! In een tijd waarin passend onderwijs vorm moet worden gegeven, lopen veel leerkrachten aan tegen problematiek waar nog niet direct een oplossing voor is.
Een goede leerkracht draait zijn hand niet meer om voor gedifferentieerd werken.
Handelingsplannen en groepsplannen horen er nu eenmaal bij, maar wat doen we met belemmerende factoren als:
concentratie- en aandachtsproblemen, een minder goede grove of fijne motoriek (bijvoorbeeld schrijfproblemen) of angstig zijn in bewegen?
Mogelijk kan Elles ten Hoor, kinderfysiotherapeut, hierbij ondersteunen.

Praktijk Balans en Motoriek biedt op school, onder schooltijd, de mogelijkheid om deze leerlingen individuele begeleiding te geven die de prestaties aanzienlijk zullen verbeteren. Kinderen kunnen met onder andere de volgende problemen terecht bij de praktijk: angst om te bewegen, schrijfproblemen, slecht evenwicht en een achterblijvende motoriek (fietsen, vaak vallen enz.).

Na overleg tussen de leerkracht, ouders en Ib-er kan een leerling bij Elles worden aangemeld.
Elles zorgt voor de planning zodat er snel kan worden gestart. De behandeling wordt volledig vergoed door de zorgverzekeraar(18 keer uit de basisverzekering) en er zijn dus voor zowel school, als ouders geen kosten aan verbonden!